op zoek naar avontuur

8653 kilometer verder is de cirkel rond!

Het zit er bijna op...Net ingecheckt in het ons inmiddels wel bekende premier hotel en met alleen nog wat kleine boodschappen op de lijst en de grote inpakklus morgen wordt het vandaag en morgen alleen maar luieren en nagenieten van wederom een top vakantie!

Na het plaatsen van het vorige verslag en ok...nog een pina colada..gingen we met gekruiste vingers terug naar ons guesthouse hopend dat er weer elektriciteit was. En wat bleek: perfect getimed: sinds een kwartiertje was alles weer op gang gekomen! Dus een uurtje later schoven we fris en fruitig aan tafel bij Terrence en Wayne voor weer een paar borrels en een bordje pasta. Na een gezellige avond en een diepe slaap in een koele kamer (toch wel fijn als de airco het doet) gingen we s ochtends naar Pilanesberg. Omdat we al zo giga - verwend waren met alles wat we hebben gezien de afgelopen weken zaten we totaal ontspannen in de auto met de instelling dat alles wat we zouden zien een lekker extraatje was. Al snel werd duidelijk dat Pilanesberg toch weer een totaal ander park was dan alle andere: veel bergen (wat gezien de naam nou niet een hele grote verassing was), maar ook veel water en dat was wel nieuw (en mooi!). Na diverse krokodillen, giraffes, olifanten en zebra's gingen we ontbijten. We hadden nog niet besteld of ons uitzicht op de vele blue wildebeesten werd aangevuld met een kudde olifanten die een duik namen in de vijver. Dan smaakt je tosti toch wel nog lekkerder! En helemaal toen er een aap alle zakjes suiker/creamer/overgebleven tomaten van tafel kwam stelen en de tip dat verderop een leeuw een giraf had gedood en al zittend bovenop op de gehavende giraffe zijn maag aan het vullen was. Dus vol gas op zoek naar dit tafereel maar helaas waren we te laat. De giraffe -met een mega gat in zijn buik en de bijbehorende ranzige luchten- lag er nog wel maar de leeuw had een behoorlijke after dinner dip en was ergens in het bos gaan slapen en zou volgens de gidsen voorlopig niet terug keren. We reden nog een paar rondjes en checkten nog een keer en besloten toen dat het mooi was geweest. Omdat de wifi het in het guesthouse niet deed besloten we maar een hapje te gaan eten in Sun city. De bedoeling was een rode biefstuk met champignonroomsaus, maar 3 pogingen later heb ik maar genoegen genomen met de doorbakken versie, die in tegenstelling tot poging 2 wel warm was. We hadden immers een bodem nodig want Terrence en Wayne zouden ons meenemen naar een Shebeen. Tot deze vakantie had ik daar nog nooit van gehoord (Louise wel, hebben ze in Ierland ook) maar dit zijn eigenlijk een soort (illegale) pubs voor de locals. Super gezellig en super leuk om te zien dat in de maat dansen daar totaal niet nodig is :-p Toen we uiteindelijk de shebeen uitgeveegd werden deden we nog een afzakkertje en vielen moe maar voldaan in diepe slaap. Na een soort van uitslapen (= in dit geval geen wekker, maar toch om 8 uur wakker..huh..ja echt) hebben we lekker rustig aan spullen gepakt, ontbeten en vooruit ..nog een koffie om daarna naar Pretoria te rijden. Na ingecheckt te hebben en een MC chicken bij de buren naar binnen te hebben geschoven kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat we de rest van de dag wel zo rustig aan wilden blijven doen. Dus beetje luieren, rugby kijken, wijn drinken en naar bed.

Helaas kwamen we de volgende ochtend zwetend tot de ontdekking dat de airco het niet deed dus na het tandenpoetsen even geklaagd bij de receptie en met de belofte dat het gemaakt zou worden gingen we Pretoria ontdekken. Puur toevallig, maar heel erg prettig waren we precies in de juiste periode: de Jacaranda's (bomen) stonden volop in bloei waardoor de hele stad paars was, heel mooi! Na behoorlijk wat kilometers en een pannenkoek bij Harrie wilden we eigenlijk nog naar een andere wijk. Maar net voor we het winkelcentrum verlieten zagen we een soort schoonheidsspecialist/kapper zaak en aangezien we al een paar dagen droomden van een goede pedicure beurt (na 4 weken woestijn/slippers/ranzigheid is er niets meer zacht aan je voeten nl) wilden we toch even weten wat het zou kosten: € 16,- voor een uur! Dus die andere wijk hebben we niet meer gezien, maar een paar uur later zaten we dan wel met geëpileerde en geverfde wenkbrauwen (Louise), geknipte haren (ik) en zachte voeten in de pub ;-). Omdat onze voeten zo schoon waren (of had het iets met de drank te maken?) besloten we een taxi naar het hotel met het idee dat we lekker konden tukken in een koele kamer. Helaas. ..De airco bleek het nog steeds niet te doen en dus stond Louise 's ochtends in pyama bij de receptie om even heel duidelijk te maken dat dit niet kon. Beloning: gratis gebruikvan het giga ontbijtbuffet en nu echt de garantie dat de airco zsm gemaakt zou worden. Andere optie was van kamer wisselen maar dat zag Louise niet zitten (aangezien ze al haar bende had meegesleept naar de kamer, waar we normaal alleen een plastic tasje meenamen). Voor de afleiding en omdat we serieus nog zo goed als geen winkels/markten hadden bezocht gingen we met de tips van Marthe naar de markt in Hartbeespoor wat een waar paradijs bleek voor afdinggoeroe/shopaholic Louise. Met tassen vol en suisende oren liepen we een paar uur later naar de auto om een kijkje te nemen bij Marthe en JJ. Na een hartelijk welkom (met Savannah) en een rondleiding door het supermooie en grote huis sjeesden we naar de supermarkt voor de boodschappen voor de braai. Een zeer geslaagde avond volgde en hoewel het moeilijk afscheid nemen was van de brandewijn, JJ, Marthe en hun vrienden moest het toch gebeuren en reed Louise/Bob ons in een kleine 20 minuten terug naar het hotel waar een koele kamer ons tegemoet lachtte!
Vanochtend zijn we na een paar koffies en een MC breakfast rustig richting het vliegveld vertrokken en beland in ons vertrouwde hotel waar we met een lekker gratis desert wijntje nu dus lekker aan het nagenieten zijn!

Bert en Sietske

Wat was dit weer een geweldige reis!! Dank dat we mochten meegenieten! Horen graag een mondelinge, uitgebreidere versie als je straks weer thuis bent! En natuurlijk willen we dan nog veel meer foto's zien!
Goede vlucht! Lieve groetjes voor Louise en dikke kus voor jou!

Trudy

Heerlijk verhaal weer????. Veel gezien en nu met gemanicuurde voetjes terug naar NL bodem. (Koud hier hoor). Goede vlucht??

Robinho

Mooi Marieke! Goeie terugreis en ben benieuwd naar meer foto's!

L

Dansen zonder danskwaliteiten, wijn, Mc, ontbijtbuffet en braai! Wat wil een mens nog meer!? Groetjes aan Louise! X

Judith

Schrijf dat adres maar ff op hee, wat een walhalla als ik uit de maat mag dansen. Klinkt weer top top. Zie je morgen! x