op zoek naar avontuur

En we zijn begonnen!

Helaas een slechte aanleiding voor dit vroege verslag: regen....maar ach, na regen komt zonneschijn zeggen ze, dus komt ook wel weer goed ;-)

Het lijkt inmiddelsalweer eeuwen geleden toen mijn lieve moedertje mij donderdagnacht om 03.30 uur op kwam halen. Een klein uurtje later bleek ik nog helemaal niet in te kunnen checken, dus wat kanje dan beter doen dan een lekker starbucksje!Daarna was inchecken wel mogelijk, dus gelijk maar even gedaan en moeders een afscheidskus gegeven: dereis kon beginnen. En die was best pittig:eerst naar Londen, daar 3 uur wachten (zonder rookruimtes....) en vervolgens nog eens 10 uur in het vliegtuig naarVancouver..en opnieuw zo goed als geen oog dicht gedaan, pfff

Maar eenmaal door dede douane bleek het zonnetje lekker te schijnen dus dat half uurtje langer wachten op de auto was danook geen probleem! De bedoeling was om met de auto in 4 uurtjes naarKelowna te rijden om daar gelijk een bed in te kunnen duiken,maar ditduurde iets langer....

Zo simpel als het was om Toronto uit te rijden, zo lastig was het in Vancouver. Ik had dan wel een grote auto (ben een panda gewend, dus is natuurlijk al snel groot) maar tussen die trucks in het drukke verkeer van Vancouver werd ik wel een beetje wanhopig. Na 2 uur,3 'bijna-ongelukken' en nog steeds in Vancouver vroeg ik mij dan ook echt even af waarom ik dit ook al weer zo leuk vind. Gelukkig werd het mij een half uurtje later weer helemaal duidelijk: buiten de stad, koffie in de handen keihard meeblerend met de cd-tjes genieten van de uitzichten: daarom dus!

Na 7 uur rijden was ik dan in Kelowna. Maar nog niet in het hostel: ik zag het wel, maar kon er niet komen...Het was donker, druk op straat en allemaal van die onzinnige eenrichtingswegen....gevolg: 4 x dezelfde (lange) brug genomen en zelfs overwogen toch maar een motel te nemen (tot die man de prijsvertelde en iknietwist hoe snel ik weg moest komen..). Maar uiteindelijk was ik er dan toch: SLAPEN (naeen bij elkaar geraapte 2 uurslapen in de laatste 29 uurging dat prima moet ik zeggen ;-) )

En toen was het tijd om Kelowna te ontdekken.In eerste instantie wilde ik eigenlijkweer doorrijden, maar een dagje rust leek mij wel verstandig. Het enige wat ik wist was dat Kelowna midden tussen de fruitbomen en wijnvelden ligt, dus eveneen kaart gezocht. Na een blik op de kaart bleken er allerlei parkente zijn, een beroemde fruitmarkt en een wijnmuseum (ik hou niet zo vanhet museum, maar voor deze wilde ik wel een uitzondering maken).Dus: op pad!

Na een wandelingetje door het park bleek het wijnmuseum nog dicht. Dus dan toch maar eerst nar de fruitmarkt. Inmiddels heb ik heel wat van die markten gezien, maar dit sloeg echt alles! Alleen danniet echt in positieve zin:de groenteboer op de traaij was nog groter.....

Helaas bleek dit ook voor het wijnmuseum te gelden: hierbij was mijn woonkamer nog groter...Ze hadden Kelowna beter Madurodam kunnen noemen!

Wat over bleef was de optie van een wijnproeverij, maar ja....voor die $80 kan ik zelf ook wel leukeverhalen verzinnen ;-)

En dus werd het hangen bij het hostel. Gelukkig bleek dit super gezellig waardoor ikna de nodige potjes tafeltennis en pool tevreden in een diepe coma viel.

Omdat de coma al om 21.00 uur was begonnen, was ik vanochtend lekker vroeg wakker....Na het ontbijtje nog even een wandeling gemaakt met een of ander Fiji-aan (of hoe ze dan ook mogen heten) zodat hij even van zijn kater af kon komen. Maar na een kwartiertje werd ik zo bangdat ik straks niet meer mocht rijden door het inademen van die lucht...dat ikmij maar snel uit de voeten heb gemaakt: volgas naar Revelstoke..

Rvelstoke is een beetje het begin van de Candian Rockies dus hoe dichter bij, hoe vaker ik al een besneeuwde bergtop zag: zo leuk!

Eenmaal bij het hostel raakte ik aan de praat met mijn Australische kamergenoot en we besloten even naareen grote dam in de buurt te gaan: nou: groot was ie zeker!

En nu zijnwe net terug van het inslaan van wijn, bier en vlees voor de barbecue die hier zo gehouden gaat worden, dus wordt vast weer een gezellig avondje!

Reacties

Reacties

Lisette

Zo! Het is nu echt begonnen dus! Eet smakelijk zo. En dat wijnmuseum is misschien een goed idee voor als je weer terug bent.x.

Juudje

Hoppa! Dat klinkt al heel gezellig allemaal. Nu wachten op de eerste foto's....

A3n

Klinkt helemaal goed meissie! Geniet er lekker van & heel veel plezier! Love from
Holland;)!

Trudy

Je kunt straks wel als ZZP-er aan de slag met een wijnmuseum en fruitmarkt:-) Veel plezier en leuk je reis zo te volgen!

Mayke

Lekker hoor Mariek! Neem er bij die BBQ maar lekker een (en nog een en...) op al het moois dat nog komen gaat. X

Manja

Wijnproeverij of niet, als je terug bent, kunt je aanschuiven bij LI-keuren!

Linda

Hi wijffie, ik geniet alweer van je verhaal, ben benieuwd naar de eerste foto's. Wees voorzichtig en geniet van alles wat je meemaakt.

Peter R

Valt me iedere keer weer op hoe snel je weer vrienden maakt! Daar doe ik ongeveer een jaar over. Zal wel met mijn sociale vaardigheden te maken hebben. Geniet ervan en pas op voor dronken fijitsieanen of hanen of zofijits. xxx en we missen je al hoor!!

jolanda de Rijk

Ha Mariek, geniet er al weer van je verhalen te lezen,
GEWELDIG toch allemaal,doen we volgend jaar hier toch weer een wijnproeferij....

Marion Raven

Hoi Marieke, Leuk hoor de eerste verhalen.....heel veel plezier, geniet (dat gaat zeker lukken) maar, doe ook maar een beetje voorzichtig. Groetjes!

Caroline

Goed verhaal schoonzusje! Maar waar blijft het volgende :) Ik heb hier namelijk nog niet zo heel veel te doen ;)

Bert en Sietske

Hier nog niet gereageerd op dit leuke verhaal maar natuurlijk wel met chat-berichtjes bij Wordfeuten! We kijken uit naar het volgende verhaal! Vooral benieuwd naar het wandelen op de gletsjer. De foto's op facebook zijn prachtig! Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!