op zoek naar avontuur

Vancouver & Viva Las Vegas

Aangezien er iets te veel te zien was in Las Vegas, was het er niet van gekomen om een verslagje te maken tussendoor, maar nu dan alsnog (met de voetjes op de bank):

Na het vorige verslag had ik nog een wandelingetje door Vancouver gemaakt en daarna vroeg naar bed (vast een beetje in het voren slapen). Na een goede nachtrust en een grote starbucks nog maar een rondje gelopen en per ongeluk toch weer in het verkeerde stukje Vancouver beland: ineens stond ik middentussen zwervers, junks, hoeren en pooiers....Heel snel doorgelopen en terug naar het hostel. Aan het eind van de middag kwam Logan. Na een paar wijntjes op het terras wilde ze wel bowlen. Alleen was dit een heel ander soort bowlen dan de Nederlandse versie: 5 pionnen en een minibal zonder gaten. Uiteindelijk had ik het door waardoor we met een gelijkspel de baan verlieten. Na Logan bij de bus afgezet te hebben heb ik mijn tas weer 4 x gecheckt en ben ikgaan slapen.

De volgende dag nog even geprofiteerd van het gratis ontbijt en toen op naar het vliegveld. De eerste vlucht was van Vancouver naar San Francisco en dit keer was ik erg blij met met mijn plekje bij het raam. Normaal vraag ik om een stoel bij het gangpad, maar voor zo'n korte vlucht vond ik het wel prima en het werd beloond: supermooie uitzichten en ook de beroemde brug van San Francisco staat nu op mijn SD kaartje. Helaas waren we wel met wat vertraging vertrokken dus het werd aardig doorrennen in San Francisco. Gelukkig precies op tijd door de douane en de gate gevonden voor vlucht 2: San Francisco-Las Vegas. Ook nu een plekje bij het raam waardoor ik heel goed zicht had op de grand canyon!

Aangekomen in Las Vegas hoorde ik gelijk wat ik de rest van de week dag in dag uit zou horen: de gokkasten. Nadat ik mijn tas had gehaald moest ik nog 2 uurtjes wachten op Cis. Gelukkig was er een bar waar je mocht roken, met als gevolg dat ik nog moest haasten om op tijd bij Cis d'r bagageband te staan ;-)

Gelukkig was het vliegen en overstappen Cis ook erg meegevallen en ze had zelfs nog een tukkie kunnen doen, waardoor we dus gelijk met de flauwe grappen konden beginnen! Na een paar peukies hadden we het shuttlebusje opgezocht die ons vervolgens naar het hotel bracht. Al in het busje kregen we door dat ze wel erg veel van de airco houden. En dit bleek later niet alleen voor de busjes te gelden. Overal in de hotels is het koud met als gevolg dat je elke keer als je naar buiten loopt een klap krijgt (en een halve longontsteking).

Omdat we een weekje gingen blijven kregen we van de mevrouw van het hotel een upgrade, letterlijk: naar de 24e verdieping. Heel fijn, maar het bleek nog niet zo makkelijk om de weg te vinden in het giga hotel. Na een flinke zoektocht hadden we dan toch de mooie grote kamer gevonden. Na een snel bezoekje aan de badkamer hadden we inmiddels aardig trek gekregen, dus op naar de eerste de beste eettent. En, wat vervelend, dit bleek de gele M te zijn ;-) Na een lekker burgertje nog een lekker biertje gedronken, maar toen gingons lichtje wel uit. Na een hele nachtrust voor mij en een halve voor Cis werd het tijd om Las Vegas te gaan ontdekken. Al kriskrassend over de strip hadden we op dag 1 van ons hotel tot aan Ceasers gelopen en weer terug, waarschijnlijk zo'n 17 km op onze slippertjes. Omdat wij dit wel een beloning waard vonden, zijn we samen met onze fles wijn even lekker bij het zwembad gaan liggen. Na de nodige zonnestraaltjes, nog een wijntje op de kamer en een schone outfit gingen we weer terug naar de strip. Een hapje en een paar drankjes later kregen we toch wel weer een inkakker, dus: bedtijd!

Omdat het niet te doen is om elke keer alles te lopen, kochten we een buskaart voor 3 dagen waardoor we op elke plek een bus konden pakken als we daar zin in hadden. Omdat het schema van gisterons wel was bevallen deden we het de rest van de week als volgt: 's ochtends stukje Las Vegas bekijken, dan effe hangen bij het zwembad en dan weer terug naar de strip! Deze keer kwamen we tot Parijs en onderweghadden we al een leuke bargespot voor 's avonds. Na een snelle avondhap gingen we naar die bar: een aantal ware Tom Cruises achter de bar zorgden voor het vermaak, waarbij de rondvliegende, brandende flessen niet ontbraken. We keken wel een beetje raar op toen de barman Cis $5 gaf, maar wat bleek: Cis had een voorbeeldfunctie gekregen: in ruil voor 'haar' $5 kreeg ze een behoorlijke hoeveelheid drank in haar keel gegoten. Dit wilden de andere mensen ook wel en die trokken dus hun eigen portomonnee. Helaas kreeg ik daarna wat last van lichamelijke klachten waardoor we vroegtijdig de kroeg moesten verlaten.

Gelukkig bleek ik de volgende dag in topvorm en ook Cis had wel zin een paar drankjes, dus na ons overdag ritueel, waarbij we deze keeronsvooral hebben lopen verbazen over de attracties bovenop de Stratosphere,gingen we naar hotel New York. We begonnen in de Ierse Pub en al snel hadden we de grootste lol. Maar omdat we in onze ooghoeken ook de Coyote Ugly bar hadden gespot verruilden we de Pub voor de bar en het bier voor de Jack Daniels (was het goedkoopste). Noubleken wij nietde beste Jack Daniels drinkers van de wereld dushet duurde ook niet lang voor we de dans-battle met de Kelly-family look-a-like aangingen. We bleken een fan te hebben en samen met de fan wilden we nog wel naar een club gaan. Wat wij alleen niet wisten is dat je daar dus niet in komt op je afgetrapte slippertjes. Heel even overwogen we om hakken aan te schaffen, maar aangezien rechtlopen op slippers al een hele uitdaging was kozen we maar voor de bar. Onze fan was nog steeds in ons midden en wij vonden dat wel een beloning waard: wat Nederlandse les en de hele uitleg over de serie Gooische Vrouwen, inclusief een hele duidelijke omschrijving van tante Cor ;-)

Na al deze inspanning, en omdat het inmiddels al licht bleek te zijn, was het wel tijd om het hotel, en dan met name onze bedjes, op te gaan zoeken! Een kort nachtrustje later bleken we toch nog wel een beetje last te hebben van Jack D.dus het schema werd omgedraaid: eerst maar effe hangen bij het zwembad, daarna weer naar de strip! We begonnen weer bij New York en liepen terug tot Bellagio waar we de mooie watershow een aantalkeer hebben aanschouwd. Omdat we voor maandag een dagje shoppen in de planning hadden besloten we maar even geen drankje te gaan doen en verstandigop tijd naar bed te gaan.

Met de tip van Mayke in ons achterhoofd, vertrokken we de volgende ochtend extra vroeg om op het pleintje bij de Hawaian Market te gaan ontbijten. Nahet ontbijt pakten we de bus naar de outlet en de rest van de dag wisselden winkeltjes en bankje in het zonnetje elkaar af.

Tot dit moment hadden we nogniet gegokt, op een paar dollar in een automaat na dan. Maar het moest natuurlijk wel een keer gebeuren. Dus op naar de roulette tafel.In eerste instantie hadden we een tactiek waarbij we om en om wel wat wonnen. Maar na een uurtje was ik toch echt van mijn fiches af en moest ik echt effe naar het toilet. Cis had er nog een paar, dus die bleef even zitten. Bij terugkomst bleek zedie paar fiches in een paar stapels te hebben omgetoverd, dus ging ik nog maar een keer naar het toilet (met het idee dat dat geluk bracht). Dit werkte alleen niet heel lang zo, dus verstandig hebben we de fiches omgewissels voor geld en (een deel van) het geld omgewisseld voor een pizza en een wijntje!

Op de planning voor de laatste dag stond nog 1 hotel (Luxor), de leeuwen van MGM, de M&M shop en een souvenirwinkeltje en de Pawnshop. We dachten hier wel een dagje mee te vullen, maar na het luxor bleken de leeuwen van MGM verdwenen en de rij in de M&M shop ons te lang. Met de bus aangekomen bij de Pawnshop bleek de stationskiosk nog groter dus gevolg: nog lekker lang bij het zwembad gelegen ;-)

Daarna kwam de grootste klus: de tassen inpakken! Uiteraard hadden we hier wel wat tijd voor nodig dus na de klus was het tijd voor een (kort) slaapje. Om 04.00 ging namelijk de wekker al en was het helaas tijd voor de terugreis. In de eerste vlucht (naar Washington) konden we niet naast elkaar zitten en dit bleek vervelender dan gedacht aangezien we allebei een ontzettend irritante buur hadden. In vlucht nummer 2 zaten we wel naast elkaar, maar ook nu hadden we een vervelende achterbuur en een kapot schermpje. Maar ach: dat was dan ook het enige minpuntje van de hele vakantie!

Terug in NL werden we opgewacht door mijn lieve moedertje en broertje en na een lekkere koffie en een paar peukies werden we keurig afgezet voor onze voordeuren.

Een middagdutje en bord bloemkool later hebben we gisteren nog even ge li-keurd met bijbehorend dansje als afsluiting!

Het was weer top!!!!!!!!!!

anne

Goed om te lezen dat het zo tof was allemaal! En nu weer lekker aan het herfstweer? Ach dat heeft ook wel wat, met een dekentje op de bank:S. Wij zijn nu in kuta lombok. Mooi hier en ook heel warm! Is je fotoboek af op je verjaardag denk je? ;) tot dan! Xx

Herder

Gaaf verhaal weer Mariekje! Was wel een topvakantie volgens mij :)
Liefs

Trudy

Leuk om alles "mee te beleven" Marieke. En ja.... dat van die bloemkool bij thuiskomst wist ik natuurlijk allang van je moedertje:-)

Manja

Tópreis!
Leuk verhaal, ik zie het allemaal voor me, vooral jullie dance battle met de Kelly family!

Bert en Sietske

We hebben de Las Vegas verhalen al gelijk bij thuiskomst gehoord maar toch leuk om het verhaal te lezen. Fijn dat je weer zo'n mooie reis hebt gemaakt!
Op naar de volgende!!